Hei. Jeg trenger hjelp med matte r1 og r2.
Eneste faget jeg sliter med på forkurs.
Kan ta det hos meg eller hjemme hos deg.
Blir dobbel timer
1-2ganger i uka.
Noen som kan hjelpe meg?
200kr i timen
Send pm
Trenger hjelp med Matte R1 og R2 i oslo
Moderators: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa
Har jobbet som elektriker i 7år og har glemt det meste med matte fra vidregånede.
Det går veldig fort fram på forkurset
og jeg klarer så vidt algebra eller andre enkle likninger.
Blir bare lei meg når jeg ser hvor enkel oppgaven er etter jeg har fått hjelp.
Har allerede begynt å skippe forelesninger siden jeg henger ikke med fra Kap.1
når de underviser på Kap3
Hadde blitt veldig glad hvis jeg fikk bestått til neste år
men, ser ut som det blir vanskelig.
Får vondt i hjerte når det er matte timer

-
- Galois
Du må huske på det faktum at du vil ta forkurs og drive med realfag etter 7 år med arbeid, sier veldig mye om dine interesser, hva du vil oppnå i femtiden og deg som person. Så det synes jeg er kjempe flott! Bare stå på med arbeidet, bruk den tiden du trenger på å forstå ting. Dersom det hender at du henger etter osv. ikke, jeg gjentar ikke fortvil eller bli lei deg. Du må huske på at det har vært utallig mange før deg, som ikke engang noen gang i hele sitt liv har vurdert å tenke på noe matematikk etter at de har fullført VGS. Det synes jeg du også skal få creds for. Stå på og lykke til!Harkizz wrote:Har jobbet som elektriker i 7år og har glemt det meste med matte fra vidregånede.

Fortvil ikke. Jeg plukket opp matematikk godt over 10 år siden forrige gang jeg hadde matematikk for et godt år tilbake og den gang var jeg i tillegg strykelev.
Skulle jeg gjort det igjen, så hadde jeg brukte god tid på å lære meg 1T pensum skikkelig først. Problemet mitt når jeg lærte R1 og senere R2 var at fundamentet fra 1T ikke var godt nok.
Jeg liker å ha den innstillingen at matematikk faktisk er enkelt og mulig å skjønne seg på, men like fullt er det MYE jobb. Heldigvis er det ganske givende når man får det til. Det er uansett viktig å begynne i rett ende og på det nivået man faktisk er, om ikke blir det bare frustrasjon. Får man mestringsfølelsen og merker at man får det til, så er progresjonen derfra som regel ganske enkel.
Jeg vet ikke hvordan opplegget er på forkurs, men tenker at om dere sitter med ting som egentlig er for avansert i forhold til nivået deres, så er ikke det helt bra.
Skulle jeg gjort det igjen, så hadde jeg brukte god tid på å lære meg 1T pensum skikkelig først. Problemet mitt når jeg lærte R1 og senere R2 var at fundamentet fra 1T ikke var godt nok.
Jeg liker å ha den innstillingen at matematikk faktisk er enkelt og mulig å skjønne seg på, men like fullt er det MYE jobb. Heldigvis er det ganske givende når man får det til. Det er uansett viktig å begynne i rett ende og på det nivået man faktisk er, om ikke blir det bare frustrasjon. Får man mestringsfølelsen og merker at man får det til, så er progresjonen derfra som regel ganske enkel.
Jeg vet ikke hvordan opplegget er på forkurs, men tenker at om dere sitter med ting som egentlig er for avansert i forhold til nivået deres, så er ikke det helt bra.