Har 1 i S1 matte, kan jeg da ta S2 og få vitnemål?

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Post Reply
turtle
Fibonacci
Fibonacci

Hei, jeg har karakteren 1 i S1 matte, jeg lurte på om jeg da kan ta eksamen i S2 for og få vitnemålet, jeg vet jeg alle andre fag jeg trenger for og få vitnemålet mitt. Jeg har også 1P med karakteren 4 (syns 1P var for lett så ville ta S1 i Vg.2 men hele den klassen falt litt sammen siden læreren mistet kontroll, long story, irrelevant her), så om ikke annet kan jeg ta 2P og få vitnemål, men jeg vill heller ta S2 slik at jeg kan åpne opp flere muligheter og lære meg mer matte (som er noe jeg ønsker og gjøre). Kommer også til og finne en lærer om jeg tar S2 siden jeg har hørt det er et vanskelig fag, noen som har noen anbefalinger til ting som fortsatt er mulig og melde seg på? (vet jeg er litt seint ute, bor i Bergen)
Lektorn
Riemann
Riemann

Du må nok ha ståkarakter i alle fag for å få vitnemål. Såvidt jeg vet er det OK å ha 1 i standpunkt hvis du tar eksamen og får ståkarakter der. Hør med skolen din.

Med 1 som grunnlag i S1 ville jeg tatt opp S1 i første omgang, og så tatt S2 etterpå. Det blir veldig tungt å gjennomføre S2 med så svakt grunnlag i S1.

NB! Frist for å melde seg opp til privatisteksamen er i morgen 1.februar.
turtle
Fibonacci
Fibonacci

Lektorn wrote:Du må nok ha ståkarakter i alle fag for å få vitnemål. Såvidt jeg vet er det OK å ha 1 i standpunkt hvis du tar eksamen og får ståkarakter der. Hør med skolen din.

Med 1 som grunnlag i S1 ville jeg tatt opp S1 i første omgang, og så tatt S2 etterpå. Det blir veldig tungt å gjennomføre S2 med så svakt grunnlag i S1.

NB! Frist for å melde seg opp til privatisteksamen er i morgen 1.februar.
Har hør med skolen, de ba meg snakke med rådgiver som jeg har prøvd og få tak i i 2 uker uten hell. Kommer nok til og ta P2, men er nysgjerrig på om jeg kan ta S2 og
Lektorn
Riemann
Riemann

Du kan selvsagt ta S2 som privatist. Det stilles ingen krav til forkunnskaper for å gå opp til eksamen.
turtle
Fibonacci
Fibonacci

Lektorn wrote:Du kan selvsagt ta S2 som privatist. Det stilles ingen krav til forkunnskaper for å gå opp til eksamen.
Det vet jeg :P Men har fortsatt ikke fått noe konkret svar på om jeg får vitnemål om jeg står i S2, lurer på om jeg tar S2 på privatist og så melder meg opp til eksamen i både P2 og S2, siden jeg regner med jeg om ikke annet klarer en ståkarakter i P2, men, som sagt, ønsker og lære matte
Vaktmester
World works; done by its invalids

Du får vitnemål hvis du tar 1p og s2. Kravet er 224 timer matte og det overoppfyller du da...
turtle
Fibonacci
Fibonacci

Vaktmester wrote:Du får vitnemål hvis du tar 1p og s2. Kravet er 224 timer matte og det overoppfyller du da...
Takker meget for hjelp, setter superstor pris på det :) (bare så det er helt forstått siden det er for dumt og ta feil, jeg kan få ståkarakter i både S2 og/eller P2 for og få vitnemål?)
Vaktmester

Jada. Under forutsetning om at du har nok timer/fordypninger ellers...
Post Reply