Jeg har hatt R1 og forstod sannsynlighetskapitlet da, syntes det var mye mer oversiktlig enn 1T.
Men nå har jeg selvsagt glemt alt, og jeg klarer bare ikke skjønne 1T-sannsynlighetskapitlet. Har eksamen i morgen!!
Bør jeg raskt repetere R1 sannsynlighetspensum, eller er det såpass store forskjeller at jeg rett og slett bare må finne en måte å skjønne 1T-pensumet på?
R1 og 1T, sannsynlighet
Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
-
- Lagrange
Sannsyn
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
formulere, eksperimentere med og drøfte uniforme og ikkje-uniforme sannsynsmodellar
berekne sannsyn ved å telje opp gunstige og moglege utfall, systematisere oppteljingar ved hjelp av krysstabellar, venndiagram og val-tre og bruke addisjonssetninga og produktsetninga
Dette er det som blir testet i 1T. Grovt sett er det viktigste er å se forskjellen mellom å kaste en terning to ganger, og det å trekke noe der du ikke legger tilbake.
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
formulere, eksperimentere med og drøfte uniforme og ikkje-uniforme sannsynsmodellar
berekne sannsyn ved å telje opp gunstige og moglege utfall, systematisere oppteljingar ved hjelp av krysstabellar, venndiagram og val-tre og bruke addisjonssetninga og produktsetninga
Dette er det som blir testet i 1T. Grovt sett er det viktigste er å se forskjellen mellom å kaste en terning to ganger, og det å trekke noe der du ikke legger tilbake.