Trekk for slurvefeil

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk på høyskolenivå. Alle som har kunnskapen er velkommen med et svar. Men, ikke forvent at admin i matematikk.net er spesielt aktive her.

Moderators: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Post Reply
Texas

Har hatt eksamen i statistikk i dag og har gjort tre latterlige feil i søvne.
Feks brukt tallet 0.27 istedet for 0,027
Glemt å opphøye i to i en utregning i en stor formel. Men har forklart fremgangsmåten underveis.
Noen som vet hvor mye trekk eg kan få for dette?
Kjemikern
Guru
Guru

Jeg vet at det er litt forskjellig fra sted til sted, men jeg husker da jeg også overså at det sto 0,006 og skrev 0,06 også regnet videre fikk jeg 0 p for hele oppgaven.

Vet om andre steder hvor min kompis har brukt feil variabler, men hatt riktig fremgangsmåte og fått full pot. I tillegg tror jeg det sprøs hvem sensor er.
Texas

Sinnsykt irriterende!
Er det ikke noe fast ordning for hvordan sensor skal bedømme slurvefeil?
Vi fikk beskjed om at vi ikke ville få så mye trekk for kalkulatorfeil før eksamen. Men usikker på hva faglærer mente med det.
:(
Frideeee222

Texas wrote:Sinnsykt irriterende!
Er det ikke noe fast ordning for hvordan sensor skal bedømme slurvefeil?
Vi fikk beskjed om at vi ikke ville få så mye trekk for kalkulatorfeil før eksamen. Men usikker på hva faglærer mente med det.
:(
Det er en fast ordning for det. Jeg har snakket med professorer om dette og de sa at det var det. De har retningslinjer for hvordan de skal bedømme en eksamen og inkludert her er slurvefeil som det du sa, følgefeil og slikt. Professorene kan egentlig ikke gå bort i fra disse, selv om det også her finnes individuelle forskjeller (riktignok små).

Men det er individuelt for de forskjellige emner og institusjoner (som UiO og NTNU). Du bør forhøre deg hos faglærer om dette. Han/hun vil kunne gi deg svar på dette, noe ingen av oss har noen formening om.
Post Reply