Hei, dette er ikke egentlig et faglig spørsmål, men et spørsmål om studier. Vet ikke om dette er riktig forum, så pek meg i riktig retning hvis det er feil.
Jeg og noen andre elever på skolen min vurderer å delta på et program hvor vi følger matte på NTNU, det er foreslått at vi velger grunnkurs i analyse 1 i første semester, og grunnkurs i analyse 2 i andre semester. Vi er videregående elever som er ferdige med R2 til neste år, (VG3 altså) og som fortsatt har et år på videregående.
Spørsmålet er: Er disse to fagene vanskelige sammenliknet med R2? Hvordan er vurderingen i fagene? Er det noen som har deltatt på fjernundervisningsprogram som kan dele erfaringer?
Studier på NTNU
Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa
Jeg har deltatt på fjernundervisning for de to fagene.
De er naturlige å starte med etter dere har tatt R2. Man repeterer litt R2-kunnskap som derivasjon, integrasjon, og differensiallikninger, men man får også en dypere innsikt i disse emnene. Det hele bygges på en mer verbos måte å definere grenseverdier på.
Det settes også mer fokus på bevisføring. I første omgang induksjonsbevis, men senere også mer analytiske bevis.
De er naturlige å starte med etter dere har tatt R2. Man repeterer litt R2-kunnskap som derivasjon, integrasjon, og differensiallikninger, men man får også en dypere innsikt i disse emnene. Det hele bygges på en mer verbos måte å definere grenseverdier på.
Det settes også mer fokus på bevisføring. I første omgang induksjonsbevis, men senere også mer analytiske bevis.