kjemi forum?

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Post Reply
kimtom

Hei! Hvor kan jeg finne norskt kjemi forum? privatist i kjemi 1 og 2
Hen

kimtom wrote:Hei! Hvor kan jeg finne norskt kjemi forum? privatist i kjemi 1 og 2
Bare spør dine spørsmål her.

Det er mange gode kjemikere som Janhaa (doktorgrad i Kjemi), Kjemikeren (fra UiO) også videre. Til og med jeg kan svare deg hvis det er noe grunnleggende.
Aleks855
Rasch
Rasch

Vi har et subforum som heter "Matematikk i andre fag" pga. at vi har mange fysikk- og kjemispørsmål, så det er åpent for å spørre slike spørsmål her ja. Det er ikke like mange som har ekspertisen til å svare, men de som har det er tilsynelatende ganske aktive.

https://www.matematikk.net/matteprat/viewforum.php?f=29
Image
kimtom

Hen wrote:
kimtom wrote:Hei! Hvor kan jeg finne norskt kjemi forum? privatist i kjemi 1 og 2
Bare spør dine spørsmål her.

Det er mange gode kjemikere som Janhaa (doktorgrad i Kjemi), Kjemikeren (fra UiO) også videre. Til og med jeg kan svare deg hvis det er noe grunnleggende.
Da bare sprør jeg her.

Holder på med galvanisk celle og electrolyse. Driver å surrer veldig med hva som er katode og anode + fra hvilket tidspunkt starter man å se på det? rett før start/etter en viss tid eller når prosessen er ferdig? Ut fra det jeg har forstått er anoden i en galvanisk celle negativ (overskudd av elektroner). Men når denne prosession er sluttet er alle elektronene gått til katoden. Er det da fremdles en katode eller anode? Litt vanskelig å forklare for meg.
Post Reply