generell løysning blir
Oppgaven presiserer sterkt at man skal være varsom med antall gjeldende siffer her, noe som setter meg i tvil.
jeg skjønner ikke fordi jeg ender opp med
hva er hensiktsmessig # gjeldende siffer?
Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
takk for svar, men hva blir riktig antal siffer?Kristian Saug wrote:Hei,
- og -verdi bør brukes videre med mange sifre. Det er sluttsvaret du skal runde av til riktig antall gjeldende sifre!
Men OBS!
Det blir minus mellom leddene i nevner, ikke pluss!
Og
1) Spør oppgaven bare etter C- og k- verdi, eller er det videre oppgaver? Er oppgaven en tekstoppgave? Eller er diff.likninga gitt helt uten videre?Gjest wrote:takk for svar, men hva blir riktig antal siffer?Kristian Saug wrote:Hei,
- og -verdi bør brukes videre med mange sifre. Det er sluttsvaret du skal runde av til riktig antall gjeldende sifre!
Men OBS!
Og
Er du sikker på at det blir minus der? ser ikke det i løsning av difflikninga
Kristian Saug wrote:1) Spør oppgaven bare etter C- og k- verdi, eller er det videre oppgaver? Er oppgaven en tekstoppgave? Eller er diff.likninga gitt helt uten videre?Gjest wrote:takk for svar, men hva blir riktig antal siffer?Kristian Saug wrote:Hei,
Men OBS!
Og
2) Ja, det skal være minus der. Har kontrollert med CAS.
Kristian Saug wrote:1) Spør oppgaven bare etter C- og k- verdi, eller er det videre oppgaver? Er oppgaven en tekstoppgave? Eller er diff.likninga gitt helt uten videre?Gjest wrote:takk for svar, men hva blir riktig antal siffer?Kristian Saug wrote:Hei,
Men OBS!
Og
2) Ja, det skal være minus der. Har kontrollert med CAS.
Gjest wrote:Kan noen svare meg?
hvor skal jeg avrunde i forhold til gjeldende siffer i mellomregnigenge når det eneste jeg har å forholde meg til fra start er
Aleks855 wrote:Du får oppgitt kun ett gjeldende siffer som minste antall i oppgaven, så du må også runde av der.
Hadde det heller stått, så hadde du hatt to gjeldende siffer.
Gjest wrote:Aleks855 wrote:Du får oppgitt kun ett gjeldende siffer som minste antall i oppgaven, så du må også runde av der.
Hadde det heller stått, så hadde du hatt to gjeldende siffer.
hvordan runder jeg avtil ett siffer?