råd

Her kan du stille spørsmål om oppgaver i matematikk på ungdomsskole og barneskole nivå. Alle som føler at de kan bidra er velkommen til å svare.

Moderators: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Post Reply
nervøs toer

heia....
jeg ligger på tre i tandpunkt,men hr fått en del toere på prøver og tentamer. :oops: skal ha matte eksmen til mandag....det er noen små ting jeg lurer på:
1. får en pluss for XL bruk?
2.hvordan bruke helga til å øve?
3.kosthold før og på eksamen...?

om jeg kunne fått noen råd om dette,så hadde jeg blitt veldig glad :D
Moooona

hei på dei! :)

kom opp i matte jeg og. og jeg hater XL. vi har fått vite at man ikke trenger å løse oppgavene på XL, mn logger du deg på dataen får du automatisk 30 min mer å regne matte på. uansett om du bare logger deg på og går... så, om du synes det er bedre å regne uten XL ville jeg rådet deg til å gjøre d. :)

i helga burde du lese og løse oppgaver om det du føler du ikke kan så godt. mn husk, for mye lesing er ikke bra. d er viktig med litt pause innimellom!

kosthold, hmm.... ja, jeg tror nok d er viktig å spise en god og riktig frokost før du drar på skolen på eksamensdagen. det er heller ikke lurt med godterier på skolen. for det gjør at du får et stort energikick like etter du har spist godteriet, mn så faller energinivået fort ned igjen. derfor råder jeg deg til å spise sunn god mat:)

og, om du har en innstilling som sier: jeg kan klare dette.
så går det nok mye bedre. :wink:
Post Reply