Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk på høyskolenivå. Alle som har kunnskapen er velkommen med et svar. Men, ikke forvent at admin i matematikk.net er spesielt aktive her.
Hvis du vil finne ut av det:Prøv å sett tilbake for u og se om du ender opp med det w.f. endte med eller det jeg endte med.Bruk til slutt eksempel tallet 2 for å sammenligne ditt svar med w.a.
Det er riktig som jeg har regnet i mitt første innlegg.
Hvis man setter inn eksempel den nedre grensen lik 0 og den øvre grensen lik 1 også sammenligner svaret , da stemmer det.
Jeg sammenlignet feil: Satte inn x=2 i det ubestemte integralet samtidig som jeg hadde en ukjent konstant C.Dette førte til at høyre(svaret jeg fikk) og venstre(integralet) siden ikke stemte fordi så lenge man har C så hjelper det ikke å sette x=2, man vil uansett da få feil utslag så lenge C er ukjent mens man setter en viss tall for x for å sammenligne.
Det riktige blir å gjøre den om til en bestemt integral ved å installere øvre og nedre grensene.For så å sammenligne svarene, siden da er svarene komplette.