Grenseverdi og tangentar.

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk på høyskolenivå. Alle som har kunnskapen er velkommen med et svar. Men, ikke forvent at admin i matematikk.net er spesielt aktive her.

Moderators: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Post Reply
Saniii
Cayley
Cayley

Hei! Eg har to oppgåver her som eg slit litt med. Om nokon kan hjelpe meg hadde det vore supert!

1. Finn grendeverdien til
lim x-> [symbol:uendelig] ( [symbol:rot] (x[sup]2[/sup]+x) - [symbol:rot] (x[sup]2[/sup] - x)
Er veldig lenge sida eg har rekna grenseverdiar, og huskar ikkje heilt alle reglane osv. Korleis skal eg løyse denne? Fasiten seier 1, eg endar opp emd anten 2 eller 0..

2. Har parabelen y = x[sup]2[/sup] nokon tangentlinjer som går gjennom punktet (0, -2)? Finn dei.
Her skjønner ikkje korleis eg skal gå fram..
drgz
Fermat
Fermat

[tex]\sqrt{x^2+x}=x\sqrt{1+1/x}\approx x(1+1/(2x))[/tex] når [tex]1/x[/tex] blir liten (noe som stemmer når [tex]x\to\infty[/tex]).

Eventuelt noe mer avansert som WolframAlpha foreslår; http://www.wolframalpha.com/input/?i=li ... x%5E2-x%29
fuglagutt
Fermat
Fermat

For å løse 1. kan du først faktorisere ut x i begge ledd. Da sitter du igjen med to kvadratrøtter med + mellom. Deretter kan du bruke konjugatsetning (multiplisere over og under nevner med dette) og løse videre :)

På 2 er det viktig å huske at en tangent alltid har formen y = ax+b. I tillegg må den deriverte av tangenten være lik den deriverte av y = x^2 i punktet der funksjonen blir tangert :)
Post Reply