Hei, lurer på om noen kan vise meg hvordan jeg skal løse
[symbol:integral] X e^(-2x/3) dx
Ser frem til gode tips...
Integrasjon - R2
Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
http://www.wolframalpha.com/input/?i=in ... -2x%2F3%29+rembrandt wrote:Hei, lurer på om noen kan vise meg hvordan jeg skal løse
[symbol:integral] X e^(-2x/3) dx
Ser frem til gode tips...
hvis du vil ha svaret (husk hele linken da).
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.
[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Marie Curie, kjemiker og fysiker.
[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Takk for svar. Finnes det noe program som man kan laste ned og som viser detaljert utregning av integrasjon og derivasjon. En slags kontroll verktøy. Hva med maxima?
When men, even unknowingly, are to meet one day, whatever may befall each, whatever the diverging paths, on the said day, they will inevitably come together in the red circle.
hvilken programmer er bra å ha med under eksamen for kontroll av utregningen og hurtigintegrasjon. jeg ser at på fasiter så har de bare sagt, vi bruker digitalt programvare og finner følgende svar....
syns de burde ha laget fullstendig utregning, ikke alle er glad i digitalt verktøy.
syns de burde ha laget fullstendig utregning, ikke alle er glad i digitalt verktøy.
When men, even unknowingly, are to meet one day, whatever may befall each, whatever the diverging paths, on the said day, they will inevitably come together in the red circle.
Ja, det er lov å ha med bærbar PC på eksamen. Såvidt jeg vet finnes det ingen programmer (som er lovlig å ha med på eksamen) som viser utregningen fra en integrering. Likevel så trengs ikke dette da det er lov å skrive et svar ála;
"Bruker digitalt verktøy til å finne.."
"Bruker digitalt verktøy til å finne.."