Hei. Jeg har hatt en prøve, så jeg lurte på om dere kunne gått over svarene og sjekke hva som feil.
Oppgave 1 og 2;
http://imgur.com/UCkL3
Svar;
http://imgur.com/dQLoV
http://imgur.com/Ji9BS
Oppgave 5 og 6;
http://imgur.com/5w8wI
http://imgur.com/PPQxC
Svar;
http://imgur.com/5IcvK
http://imgur.com/THlJ5
Oppgave 7;
http://imgur.com/6qhPM
Svar;
http://imgur.com/ciYJG
http://imgur.com/saYBs
Oppgave 8 og 9;
http://imgur.com/QIwxp
Svar;
http://imgur.com/MryqY
Takker for alle svar! Håper noen tar seg tid til å sjekke gjennom.
Retting av prøve
Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
1a1)
[tex]f^,=6x(x^2+4)^2[/tex]
a2) rett
a3)
[tex]h^, = (\ln x/x)^, =(1/x)^2[1-\ln(x)][/tex]
[tex]f^,=6x(x^2+4)^2[/tex]
a2) rett
a3)
[tex]h^, = (\ln x/x)^, =(1/x)^2[1-\ln(x)][/tex]
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.
[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Marie Curie, kjemiker og fysiker.
[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
-
- Euler
- Posts: 5889
- Joined: 26/09-2007 19:35
- Location: Trondheim
- Contact:
Har sett gjennom svarene dine nå. Alt av det du har svart på ser riktig ut utenom 7e og 8e. 

Elektronikk @ NTNU | nesizer
-
- Euler
- Posts: 5889
- Joined: 26/09-2007 19:35
- Location: Trondheim
- Contact:
Nei altså, du har ikke tegnet noen graf 

Elektronikk @ NTNU | nesizer
-
- Euler
- Posts: 5889
- Joined: 26/09-2007 19:35
- Location: Trondheim
- Contact:
Nei, beklager, der så jeg litt for kjapt over det. I a) har du glemt at det skal være [tex](x^2 + 4)^2[/tex] (du har ikke opphøyd i 2), og på c) så får du at [tex]\frac{1}{x} \cdot x = 1[/tex], mens hos deg står det x.
Elektronikk @ NTNU | nesizer
-
- Euler
- Posts: 5889
- Joined: 26/09-2007 19:35
- Location: Trondheim
- Contact:
Nei: [tex]\left(\frac{\ln x}{x}\right)^\prime = \frac{\frac{1}{x} \cdot x - \ln x \cdot 1}{x^2} = \frac{1 - \ln x}{x^2}[/tex].
Elektronikk @ NTNU | nesizer
Hei igjen, Vektormannen! Bare et spørsmål om standpunktskarakter.
Si at det er 3 prøver som teller 40% av karakteren, og 1 prøve som teller 60%
På de 3 prøvene har jeg fått; 4-, 6- og 6. Og på den 60% prøven har jeg fått; 5.
Hva tror du er rimelig at jeg får i faget? Blir det 5, eller burde jeg spørre om en vippeprøve?
Si at det er 3 prøver som teller 40% av karakteren, og 1 prøve som teller 60%
På de 3 prøvene har jeg fått; 4-, 6- og 6. Og på den 60% prøven har jeg fått; 5.
Hva tror du er rimelig at jeg får i faget? Blir det 5, eller burde jeg spørre om en vippeprøve?
-
- Euler
- Posts: 5889
- Joined: 26/09-2007 19:35
- Location: Trondheim
- Contact:
Det er sikkert Janhaa som praktiserende lærer bedre til å svare på, men slik jeg ser det er det vel 5 som er den mest nærliggende karakteren for deg. Snittet på de tre 40%-prøvene er litt under 5.33 (litt avhengig av hvordan vi regner, men hvertfall mellom 5 og 5.33). Vi får da i "beste fall" at snittkarakteren blir (når vi tar hensyn til hvor mye de skal vektlegges): [tex]5.33 \cdot 0.4 + 5 \cdot 0.6 \approx 5.1[/tex]. Men det kan være at læreren din vektlegger de tre prøvene du fikk 4, 6- og 6 på litt forskjellig, og at helhetsinntrykket kan spille litt inn slik at du kanskje kan ligge på vippen i lærerens øyne, men hva vet nå jeg. Jeg er ikke vant med å kunne ta slike vippeprøver
.
EDIT: Mente 5, ikke 6 i summen der

EDIT: Mente 5, ikke 6 i summen der
Last edited by Vektormannen on 14/12-2012 15:07, edited 1 time in total.
Elektronikk @ NTNU | nesizer
-
- Fibonacci
- Posts: 5648
- Joined: 24/05-2009 14:16
- Location: NTNU
Karakteren i et fag skal settes som lærerens helhetsinntrykk av deg, ikke bare hva du har fått i karakter på prøvene. Den skal reflektere hvor flink du faktisk er, som er mye mer enn bare en tall på en prøve.
Handler om forståelse, lidenskap, faglig dybde, evnen til å være kreativ, deltakelse osv. Når det er sagt så er
[tex]\frac{40}{60} \, \cdot \, \frac{4 + 6 + 6}{3} \, + \, \frac{60}{100} \, \cdot \, \frac{5}{1} \, = \, 5 \, + \, \frac{2}{15}[/tex]
Handler om forståelse, lidenskap, faglig dybde, evnen til å være kreativ, deltakelse osv. Når det er sagt så er
[tex]\frac{40}{60} \, \cdot \, \frac{4 + 6 + 6}{3} \, + \, \frac{60}{100} \, \cdot \, \frac{5}{1} \, = \, 5 \, + \, \frac{2}{15}[/tex]
"Å vite hva man ikke vet er og en slags allvitenhet" - Piet Hein
https://s.ntnu.no/Integralkokeboken
Lektor - Matematikk, Fysikk og Informatikk
https://s.ntnu.no/Integralkokeboken
Lektor - Matematikk, Fysikk og Informatikk
Takk for svar. Det eneste jeg har tapt mye poeng på er bevis. Men sånn som jeg ser det, så er det kun på 3 sider i boka mi. Så jeg synes det er litt kjipt hvis det skal hindre meg fra 6'er.
Eller hva tenker dere? Synes dere at det skal veie like mye som alt annet?
Eller hva tenker dere? Synes dere at det skal veie like mye som alt annet?
Hei Markussen!Markussen wrote:Hei igjen, Vektormannen! Bare et spørsmål om standpunktskarakter.
Si at det er 3 prøver som teller 40% av karakteren, og 1 prøve som teller 60%
På de 3 prøvene har jeg fått; 4-, 6- og 6. Og på den 60% prøven har jeg fått; 5.
Hva tror du er rimelig at jeg får i faget? Blir det 5, eller burde jeg spørre om en vippeprøve?
Hvordan endte det med karakteren? Jeg var i samme situasjon som deg, og endte opp med 5. Spurte om jeg kunne få en vippeprøve, men slik ble det ikke. Vet du om man har "rett" på å få en slik prøve?
Går du på et intensivgymnas? Ser du skrev ang standpunktkarakter i desember
