Altså blir fortegnet til produktet minus. Tilsvarende kan vi tenke i de andre områdene. Vi viser fortegnene på figuren."
Jeg skjønner ikke hva det menes med x-verdi til venstre for -0,41 er x = -1....
Betyr det at fortegnet til produktet avgjør hvilke områder vi skal ta med? F.eks. kun negative eller positive områder?
Svaret i fasiten er [tex]x \in <\gets, -0,41] \cup [2,41, 4 ][/tex], men oppgaven var "Løs ulikheten [tex]f(x) \leq 0[/tex]", så jeg skjønner ikke hvorfor tallene fra og med 0 og oppover som 2,41 og 4 tas med?

2. " ... Så regner vi ut fortegnet i hvert område. Dette kan vi gjøre ved å bruke et digitale verktøy til å regne ut funksjonsverdier i hvert område". Jeg bruker Casio 32KB og finner ikke bruksanvisning noen steder til å gjøre det.
3. Når et uttrykk inneholder et uløselig andregradsuttrykk, skal det ikke tas med til fortegnslinja/fortegnsskjema, stemmer det? F.eks. [tex]x^3-6x^2+13x-10[/tex] der faktorene blir [tex](x^2-4x+5)(x-2)[/tex] der andregradsuttrykket kan ikke faktoriseres ytterligere. En oppgave lyder slik : "Løs ulikheten [tex]f(x) > 0[/tex]" og svaret blir [tex]x \in <2, \to>[/tex], men jeg skjønner ikke svaret helt pga mine spørsmål over.