Jeg vet den tekniske biten med hvordan jeg går fram, men mangler forståelsen med hva jeg driver med.
F.eks:
Moderators: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa
Ja, og det er akkurat dette jeg tenker på. Har blitt fortalt at vi skal tenke i intervaller, men ser ikke sammenhengen. Hvorfor går det an å se på problemet somFlaw wrote:Konseptuelt går det ann å tenke på intervaller:
Dersom, så må
Nå er ikke jeg på høyskolenivå i matematikk riktig enda, så du får ikke ta det jeg sier nå for god fisk, for det er fullt mulig at det ikke stemmer.cartooni wrote:Ja, og det er akkurat dette jeg tenker på. Har blitt fortalt at vi skal tenke i intervaller, men ser ikke sammenhengen. Hvorfor går det an å se på problemet somFlaw wrote:Konseptuelt går det ann å tenke på intervaller:
Dersom, så må
Føler at det er noe elementært som jeg ikke klarer å se...
Ja riktig! Tror det falt på plass der! Tusen takkDolandyret wrote:Nå er ikke jeg på høyskolenivå i matematikk riktig enda, så du får ikke ta det jeg sier nå for god fisk, for det er fullt mulig at det ikke stemmer.cartooni wrote:Ja, og det er akkurat dette jeg tenker på. Har blitt fortalt at vi skal tenke i intervaller, men ser ikke sammenhengen. Hvorfor går det an å se på problemet somFlaw wrote:Konseptuelt går det ann å tenke på intervaller:
Dersom, så må
Føler at det er noe elementært som jeg ikke klarer å se...
Vi har ulikheten. Siden absoluttverdien av skal være mindre enn 2, må
være større enn -2, fordi.
Om f.eks.så vil , men . Derfor må .
For at dette skal stemme må