Karakter på heldagsprøve

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Post Reply
stimorolextra

Hvilken karakter får jeg om jeg mistet 6 poeng på heldagsprøven i matte (av totalt 60 vil jeg tro)?
Gjorde en STOOOR slurvefeil fordi jeg tydeligvis kun leste halve oppgaven :cry:
Dolandyret
Lagrange
Lagrange

stimorolextra wrote:Hvilken karakter får jeg om jeg mistet 6 poeng på heldagsprøven i matte (av totalt 60 vil jeg tro)?
Da ligger du på grensen mellom 5 og 6. Kanskje det heller litt mot 5.
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
stimorolextra

Dolandyret wrote:
stimorolextra wrote:Hvilken karakter får jeg om jeg mistet 6 poeng på heldagsprøven i matte (av totalt 60 vil jeg tro)?
Kan det ikke bli karakteren 5/6 da? Eller 6- siden det kun var en slurvefeil? Usikker på om læreren skjønner at det var en slurvefeil da :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Dolandyret
Lagrange
Lagrange

Det beste er nok å ta en prat med læreren din :)
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
Drezky
Hilbert
Hilbert

stimorolextra wrote:
Dolandyret wrote:
Kan det ikke bli karakteren 5/6 da? Eller 6- siden det kun var en slurvefeil? Usikker på om læreren skjønner at det var en slurvefeil da :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

That sucks ...

Kommer jo helt ann på læreren. Om h*n følger poeng slavisk vil jeg su er sub 5 muligens 5+. men igjen dette avhenger av også hvilke oppgaver du klarte..

[tex]\frac{54}{60}=90\%[/tex]

[tex]Prosentandel*ant_{karakterer}=\frac{54}{60}*6=5.4[/tex]

^^ Mer mot en 5'er.
[tex]i*i=-1[/tex]

Omnia mirari etiam tritissima - Carl von Linné
( Find wonder in all things, even the most commonplace.)

Det er åpning og lukking av ionekanaler i nerveceller som gjør det mulig for deg å lese dette.
Kjemikern
Guru
Guru

På eksamen så er 54 akkurat på grensen til 6. Har du vist utmerket kompentanse innenfor andre oppgaver så kan dette trekke opp mot 6, ettersom kun hele karakter gis på eksamen.
54 poeng er vel en 6/5, eller 5+.
stimorolextra

Åh, får bare håpe på at dette ikke gjør at 6eren som jeg har hatt i standpunkt (til jul) ryker. :cry:
Så ufattelig kjipt, og er så sint på meg selv!! Klarer ikke slutte å tenke på det. :(
Gustav
Tyrann
Tyrann

54 av 60 er nok dessverre 5 og ikke 6. Grensa for 6 går vanligvis på omkring 95%. På universitetsnivå ville det dog vært en (svak) A
Drezky
Hilbert
Hilbert

stimorolextra wrote:Åh, får bare håpe på at dette ikke gjør at 6eren som jeg har hatt i standpunkt (til jul) ryker. :cry:
Så ufattelig kjipt, og er så sint på meg selv!! Klarer ikke slutte å tenke på det. :(
Er i samme posisjon her.. Bare slapp av, det kommer sikkert til ordne seg. Alle kan ha en dårlig dag!
[tex]i*i=-1[/tex]

Omnia mirari etiam tritissima - Carl von Linné
( Find wonder in all things, even the most commonplace.)

Det er åpning og lukking av ionekanaler i nerveceller som gjør det mulig for deg å lese dette.
Post Reply