bheidit » 08/05-2019 09:40
Huff, jeg var litt ukar, beklager.. Bare glem der med 12 terminer. Jeg mente at jeg betalte kr. 640 kr hver mnd i 12 mnd. Jeg ønsket å få regne ut hvor lang tid det tok før lånet var nedbetalt Jeg sliter med å lage en nedbetalingsplan på et regneark.
Der er en person som har lurt meg vedr et lån vi tok opp felles. Jeg var i en litt vanskelig økonomisk situasjon, Lånet var på tils kr. 25.000,- av det lånte jeg kr. 19.000, - hun kr 6000,- Dessverre har jeg stolt veldig mye på henne, problemene oppstå da jeg spurte om å få oversikten på lånet fra Thon, og også nedbetalingplan, årsrapport mm.
Avtalen var at hun skulle overta lånet når det var kr. 6000,- igjen.
Lånet er Thorn kvikklån og stod i hennes navn.
Personen sa at jeg skulle nedbetale et lån kr. 19.000,- effektiv rente 25,65%, 640 kr pr. mnd. Jeg har betalt fast kr. 640,- hver måned fra 1.07.2015 t.o.m 1.04.2019, til hennes bankkonto, hun betalte videre til Thorn. Jeg stoppet betalingen da jeg ikke fikk papirene på lånet. (Utrolig at jeg ikke har spurt før, men jeg har alltid stolt på henne)
I ettertid har jeg fått vite at lånet hadde en effektiv rentesats på 18,65%. Ikke effektiv rente på 25,65% Det ville jo selvfølgelig ta lengere tid å nedbetale lånet og lånet ville bli dyrere med 25,65% effektiv rente.
Jeg ønsket egentlig å få regnet ut for å se på de totale kostnadene på lånet med de forskjellige effektiv rentesatsene 25,65% og 18,65% Jeg ville så gjerne ha hjelp til å lage to nedbetalingsplaner på et regneark, slik at jeg fikk en oversikt.
Tusen takk for din tid