Å forstå matematikken er ikke så lett,men er veldig vkrig,synes jeg!LGO wrote:Her er jeg uenig med deg. Jeg er vel den personen som har med meg desidert flest bøker på eksamen der alle hjelpemidler er tillatt, men bruker de sjeldent. De har likevel en funksjon. Det ville vært idiotisk om jeg skulle bomme på en oppgave fordi jeg fikk jernteppe på en formel. Det har skjedd, men ikke så ofte. Det er ikke regelbøkene i seg selv som er problemet, men måten mange bruker dem på. For meg er det spesielt viktig å forstå matematikken, fordi jeg utdanner meg hovedsaklig for å kunne undervise andre, og jeg er absolutt enig med deg når det gjelder fokus på å forstå matematikken.ingentingg wrote:russ 07: Skal du studere noe som krever matematikk videre?. Fysikk, ingeniør eller kanskje matematikk?
Hvis så vil eg virkelig anbefale deg å fokusere på forståelse. Har du lov å ha med egenskrevet regelbok på prøver?, ikke fall for fristelsen. Hvis du tenker at du ikkje har bok, så må du forstå og da vil det gå så mykje bedre i lengden. Eg veit det kan høyrest skummelt ut, men eg kjenner mange som ikkje brukte regelbok når eg gikk der.
Uansett hva du velger så vil eg ønske deg lykke til med å lære matematikk, og så må du bare spørre hvis du lurer på noe.
Jeg tror det er vanskjellig å kunne bare regne oppgaver uten å forstå dem og kan heller ikke undervise dem videre.
Jeg er ganske enig med deg her,når det gjelder å forstå matematikken