Bestemt integral

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Wentworth
Riemann
Riemann

Hvis det er "kalaset" så er det opp til en hver å konkludere det eventuelt.Ettersom jeg fortsatt kan se trengte ikke det innlegget fortsatt å stå der siden det da holdt med det som står, dessuten skal man få hint her og ikke hele forklaringen, er en måte å la de nybegynnerne også få lære, ellers blir det på en måte å slå opp i boka,men den har vi jo. Utover det holder det med informasjonsrikt lærdom som vi har tilgang til her i forumet.Det er bare å søke etter det man lurer på eventuelt,stor lærdom fra penumet som er tilgjengelig her,administratorene har gjort det morsomt med tex og latex språkene :P, det setter jeg pris på da jeg får bruk for disse språkene i fremtiden som dataingeniør . Einstein sa: Alt skal være så enkelt som mulig men ikke enklere. :wink:
Det er kun to måter å leve livet på; det ene er å tro at alt er et mirakel og det andre er å tro at ingenting er et mirakel.
Riemann

Mye mulig det er meg som mangler noe eller at det er for sent, men jeg skjønner ikke hvordan det du sier henger sammen med det jeg har sagt. Du trenger ikke prøve å forklare det heller, for jeg tror ikke jeg kommer til å få det med meg.

Kort og enkelt synes jeg det kan være slitsomt å svare i trådene dine, fordi du endrer innleggene du har postet tidligere. Du kan ikke regne med at jeg skal lese hele tråden din en gang til, for å forsikre meg om at ikke noe er endret, før jeg svarer igjen...

Uansett, jeg skal ikke gnåle mer om dette, og du får redigere og herje med disse innleggene dine så mye du vil.

EDIT:
Nå har jeg editert mine tidligere poster i denne tråden, så da kan du jo forsøke å se hvor lett det er å få med seg noen sammenheng her..... hehehehe
Øver du til eksamen i matematikk? Se eksamensoppgaver med løsningsforslag.
Vil du ha egen webside, se her for å lage hjemmeside.
Wentworth
Riemann
Riemann

MatteNoob wrote:Ja, vi må passe på forumet, men hva snakker du egentlig om????
Skape interessen hos flere individer.

Edit:
Edit er ulik noe som ikke henger sammen. :wink:
Det er kun to måter å leve livet på; det ene er å tro at alt er et mirakel og det andre er å tro at ingenting er et mirakel.
Hilbert

Man trenger ikke være matematiker for å forstå at Wentworth prøver å gjøre seg uforståelig med vilje 8-)
Olorin
Lagrange
Lagrange

Wentworth wrote:Hvis det er "kalaset" så er det opp til en hver å konkludere det eventuelt.Ettersom jeg fortsatt kan se trengte ikke det innlegget fortsatt å stå der siden det da holdt med det som står, dessuten skal man få hint her og ikke hele forklaringen, er en måte å la de nybegynnerne også få lære, ellers blir det på en måte å slå opp i boka,men den har vi jo. Utover det holder det med informasjonsrikt lærdom som vi har tilgang til her i forumet.Det er bare å søke etter det man lurer på eventuelt,stor lærdom fra penumet som er tilgjengelig her,administratorene har gjort det morsomt med tex og latex språkene :P, det setter jeg pris på da jeg får bruk for disse språkene i fremtiden som dataingeniør . Einstein sa: Alt skal være så enkelt som mulig men ikke enklere. :wink:
W T F
The square root of Chuck Norris is pain. Do not try to square Chuck Norris, the result is death.
http://www.youtube.com/watch?v=GzVSXEu0bqI - Tom Lehrer
ettam
Guru
Guru

Jeg er enig med MatteNoob. Vær så snill å ikke endre/slette tidligere innlegg! Det gjør at resten av tråden blir vanskeligere å forstå, for oss andre.

Må man endre, skriv EDIT: ....og det som skal legges til....

Se på hvordan andre har gjort det her inne. De fleste av oss her inne har en slags intuitiv forståelse av hvorfor den kronologiske rekkefølgen er så viktig. Andre har det kanskje i mindre grad :wink:
Wentworth
Riemann
Riemann

Det er fordi jeg overser det som et problem da det faktisk ikke er et vanskelig problem med hensyn på synsvinkelen for de angitte besvarelsene i innleggene.:wink:
Guru

Jeg skjønner ca. 0.01% av hva du skriver.
Wentworth
Riemann
Riemann

Dypheten i sannhetens vugge. :wink:
Guru

Jeg gir opp.
MatteNoob
Riemann
Riemann

"Med idiomer og sitater, kan en dåre fremstå som den glupeste blant sine meddårer."

MatteNoob 2008
Wentworth
Riemann
Riemann

Fantasi er mer viktig enn kunnskap.
Riemann

Wentworth wrote:Fantasi er mer viktig enn kunnskap.
Igjen hoster du opp ett av Einsteins sitater. Tror du han hadde vært stolt av at du driver og siterer ham hele tiden? Hva med å forsøke å komme opp med noe glupt selv, fremfor å gjengi andre hele tiden?

Merker jeg må kontrollere meg skikkelig, for oppførselen du viser overfor andre her, er rett og slett ufyselig. Du svarer folk som hjelper deg, som om de var idioter...

Jeg tror ikke du forstår hva som ligger i begrepet "ydmykhet", men det får være en annen sak.

Vel, siste ord fra meg til deg er i alle fall sagt, i denne, og alle dine fremtidige tråder.
Wentworth
Riemann
Riemann

Silence is Golden!
Hilbert

Wentworth wrote:Silence is Golden!
Ja, hadde du bare skjønt sitatet, istedenfor å bare sitere det.
Fry: Hey, professor. Which course do you teach?
Professor Hubert Farnsworth: Mathematics in quantum neutrino fields. I chose the name myself to scare away any students.
Post Reply