Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.
Jeg må først åpne med å si at jeg ikke har verdens største tallforståelse. Men med dyskalkuli så er det kanskje ikke så rart... Men ettersom jeg er sta som en sur geit har jeg bestemt meg for å bli ingeniør, og da kommer man nok ikke utenom matematikken. Og det er helt i orden, selv om man må jobbe veldig mye hardere enn de som "tar det lett".
Uansett, jeg har fått min første obligatoriske innlevering. Etter mye kløning er jeg halvveis igjennom, og jeg tror jeg har klart alle. Utenom en oppgave som får meg til å rive meg i håret:
Skriv uttrykket så enkelt som mulig. Svaret skal gis eksakt.
Dyskalkulus wrote:Jeg må først åpne med å si at jeg ikke har verdens største tallforståelse. Men med dyskalkuli så er det kanskje ikke så rart... Men ettersom jeg er sta som en sur geit har jeg bestemt meg for å bli ingeniør, og da kommer man nok ikke utenom matematikken. Og det er helt i orden, selv om man må jobbe veldig mye hardere enn de som "tar det lett".
Uansett, jeg har fått min første obligatoriske innlevering. Etter mye kløning er jeg halvveis igjennom, og jeg tror jeg har klart alle. Utenom en oppgave som får meg til å rive meg i håret:
Skriv uttrykket så enkelt som mulig. Svaret skal gis eksakt.