Skjønte ikke helt fagkoden, men er det 2P du skal ha eksamen i? Jeg fulgte en klasse i det i fjor (privatist) og tok eksamen i det. I såfall;
Ett godt tips er å gå inn på utdanningsdirektoratet(.no) sine sider og se på gamle eksamensoppgaver, så ser du hva som har blitt gitt før
Men sånn i hovedtrekk (om 2P):
På del 1 får du litt av alt, men det pleier å være ting alle kan komme seg igjennom, typ overslagsregning og sånt noe.
På del to er det nesten alltid en stor oppgave som omhandler statistikk, og/eller en som omhandler funksjoner. Så ett tips er å regne litt ekstra på de kapitlene som som omhandler statistikk og funksjoner (og regresjon, dvs hvordan foreta regresjon på kalkulator)
Om du kun er ute etter å bestå kan man klare det ved kun å få til en eller to av de "store" oppgavene, og som sagt er det nesten alltid en eller to (eller flere) store oppgaver som omhandler funksjoner og statistikk.
For noen år siden, når jeg gikk på videregående, var jeg i en støttegruppe for de som sliter med matematikk, og hadde en fantastisk lærer der (som nå jobber med å skrive lærebøker i matematikk). Hennes "jobb" var å "få oss igjennom" en evt eksamen i matematikk, og hun fortalte oss at om man sleit med matte, og kun jobbet for å få en ståkarakter, så var cluet å fokusere på de temaene som "alltid" dukker opp på eksamen. Får man til de så er man jo på god vei til å stå på eksamen! Så igjen, funksjoner og statistikk.
Vet ikke om dette var til noe hjelp, men.
Lykke til!
(EDIT; det er jo selvfølgelig viktig å regne og jobbe med alt stoffet, men om man sliter veldig så KAN det kanskje være lurt å heller fokusere på å kunne de "store" temaene godt, så er man ihvertfall godt på vei til å få en ståkarakter! Ikke skyt meg for å si dette. Hehe.)