lindakatt wrote:Takk for svar!!!

Jeg trenger først og fremst studiekompetanse (med fordypning i realfag), dvs ett fullstendig vitnemål med rett timeantall...
Fagene jeg allerede har karakter i er:
Fellesfag:
Norsk
Nyere og eldre historie
Naturfag
Geografi
Religion og etikk
Samfunnsfag
Fransk
Engelsk
Kroppsøving
(samt matte fra VG1)
Av studieretningsfag har jeg nå:
Fysikk1
R1
Geofag1
Studieretningsfag jeg skal ta eksamen i nå til våren:
Fysikk2
R2
Geofag2
Holder dette? Er det nok timeantall alle tre årene?
Er også oppmeldt i teknologi og forskningslære1 nå til våren, men hadde virkelig håpet jeg ikke trengte ta eksamen i dette. Så spørsmålet mitt er vel mest, trenger jeg å ta eksamen i tek/forsk for å ha nok timer (fag)???
Håper noen vet, er jo helt håpløst å forstå seg på det nye systemet (kunnskapsløftet), særlig ettersom matte nå er toårig, og lurer på om jeg mangler timer på VG2 nivå fordi jeg har R1...???
Ok, are you superwoman? For dette syntes jeg var imponerende mye fag

Jeg skal forsøke å svare så godt jeg kan, så får vi håpe noen med den riktige kompetansen tar tak og retter oss om vi tar feil.

De fellesfagene du oppgir nå ser i mine øyne ut som de burde dekke studiekompetansen, du har jo til og med fransk som ikke er nødvendig i forhold til den generelle studiekompetansen.
De studieretningsfagene du har nå, og i tillegg de du evt får til våren. Er det jo studiestedet ditt som bestemmer hvilke du trenger, vet ikke hva du har tenkt deg inn på, men det virket som en linje med strenge opptakskrav.
Du spør også om det er nok timetall alle tre årene. Mitt svar til dette er vel bare at hvis du har et fag godkjent, som du har bestått (evt som privatist), så er alt i orden. Du kunne jo ikke gått opp å avlagt eksamen om du ikke hadde hatt nok timer i utgangspunktet. Så er faget bestått, er det tipp topp.
Du er oppmeldt i teknologi og forskningslære til våren, om du trenger å ta dette. Det kommer jo helt anpå hva du har tenkt til å søke deg inn på... Eller holder du på med å ta en hel utdannelse som privatist? Da bør du i tilfelle ha kontakt med skolen, og evt se fagplanen slik at du får med deg de fagene du trenger for å få godkjent utdanningen. Og igjen, man kommer ikke opp for å avlegge en eksamen uten ha nok timer, med mindre man tar det som privatist.
'
Er ikke sikkert jeg har svart på det du trengte i det hele tatt, og dobbelsjekk alt jeg har sagt for å være på den sikre siden.
Alle må ha et svar her inne