Eksamen R2 høst 2020

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

teraks04

Hvordan gitt det på R2 eksamen?
Gjest

Synes del 1 var veldig grei, men del 2 hadde mange vanskelige og unormale oppgaver.
Laduaks
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 6
Registrert: 01/07-2020 13:40

Det var en helt grusom eksamen. Svarte så vidt på del 2. Jaja jammen da må jeg ta den til våren 2021 :( Synes de har vært urettferdige her ass
gjest12

kan noen legge ut oppgavene
Gjest

Synes oppgave 2 og 4 var vanskelige
Gjest

synes dette var en vanskelig eksamen sammenlignet med andre... hvilken metode brukte dere på oppgave 1 del 2?
Colebra
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 11
Registrert: 19/11-2019 18:16

Gjest skrev:synes dette var en vanskelig eksamen sammenlignet med andre... hvilken metode brukte dere på oppgave 1 del 2?
Var vel aritmetisk på a), endelig geometrisk på b, og uendelig geometrisk på c)?
Colebra
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 11
Registrert: 19/11-2019 18:16

Her er eksamenssettet om noen orker å lage løsningsforslag. :)
R2 Høst 2020.pdf
(1011.25 kiB) Lastet ned 536 ganger
R2 Høst 2020.pdf
(1011.25 kiB) Lastet ned 536 ganger
Gjest

Colebra skrev:
Gjest skrev:synes dette var en vanskelig eksamen sammenlignet med andre... hvilken metode brukte dere på oppgave 1 del 2?
Var vel aritmetisk på a), endelig geometrisk på b, og uendelig geometrisk på c)?

Jeg valgte å lage en difflikning på modell 2, mulig dette var feil, men fikk et 36000 som svar, noe som ga mening
Maggiatus

Følte meg passe dum på del 2. Vil man få poeng i det hele tatt dersom man fikk til noen av deloppgavene?

Men jeg får bare se på det positive: jeg har 5-6 nye måneder til å øke mine mattekunnskaper, og gjøre et nytt forsøk med et bedre grunnlag. Er flau over tanken på hva sensor tenker når han skal rette min eksamen.

Å lære seg hele R2 pensum på 2-3 måneder i tillegg til å være fulltidsstudent var vel kanskje litt ambisiøst - hvis jeg ikke bare er "for dum"..
gjestt

Noen som vet, hvor mange poeng får man 2 ?
Colebra
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 11
Registrert: 19/11-2019 18:16

gjestt skrev:Noen som vet, hvor mange poeng får man 2 ?
Tror det er minst 12
Gjest2311

Hva gjorde dere for å finne overflateareal av utsiden av stettglasset? (Ved å bruke volumet til materialet det var laget av, oppgave del 2, 4c)
Gjest

Gjest2311 skrev:Hva gjorde dere for å finne overflateareal av utsiden av stettglasset? (Ved å bruke volumet til materialet det var laget av, oppgave del 2, 4c)
Den der synes jeg også var vrien. Jeg fikk 0.1 som svar på b (vet ikke om det er riktig), så ganget jeg 0.1 med 30 for å få riktig måleenhet. Mtp at svaret var 3.443 på opg d, så kan det stemme
Kristian Saug
Abel
Abel
Innlegg: 637
Registrert: 11/11-2019 18:23

Hei,

Vedlagt er mitt løsningsforslag på del 2.

Legg merke til at jeg har lagt til en ekstrafil "4c korr"!
CAS taklet dessverre ikke oppg 4d.....
Vedlegg
4c korr.docx
(30.31 kiB) Lastet ned 1022 ganger
R2 Ht 20 del 2.docx
(559.26 kiB) Lastet ned 3920 ganger
Svar